Saturday, May 12, 2012

Saya Geli Tengok Awak..Saya Tak Suka..

 
 
Hari ni hari sabtu..hari sabtu hari ni me kena keje..hish..apalah yang me melalut je ni...oo sbb jrg keja hari sabtu kut. Tapi entry me ada kena mengena dgn hari sabtu. Kejadian dipagi Sabtu.Ape ni asyik ulang SABTU aje.

Macam biasa, dah rutin pagi2 me akan sidai kain...bukan kat ampaian tapi kat dalam rumah..tgh dok nyidai tiba2 'tap' ada bunyi benda jatuh..apa lagi me menjerit n melompat  ler..terkezut beruk..Astaghfirullahalazim...rupanya menatang ni..eee


Minta maaf ye..saya x suka cicak...>:(

Laaa....rupanya cicak plastik..ingatkan betul2..baru me ingat ptg semalam MLP ada tunjukkan  'cicak' ni, tang tu jugak me suruh dia buang atau simpan . Katanya dia pjm kawan punye..dimasukkan dlm poket seluar. Nak dijadikan cerita balik rumah me basuh seluar tu, tu yg tiba2 'cicak' tu melompat bila nyidai seluar tu.

Apa lagi..terus me panggil dia tunjuk 'cicak' tu kat lantai. Boleh pulak dia sengih je .Sabor jelah ummi. Dengan tegasnya.. 'Ambik cicak tu masukkan dlm dustbin, Now !!' . Hmm puas hati.. tamatlah riwayat kau cicak. Walaupun plastik ianya tetap me tak suka dan menggelikan..

Diulangi

v
v

Saya Tak Suka Cicak..

Lagipun tak salahkan...malah terdapat beberapa hadis yang menyuruh kita membunuh cicak. Antaranya :-

Dari Abu Hurairah r.a berkata, Rasulullah s.a.w bersabda “Sesiapa yang membunuh cicak dengan sekali pukulan ditulis baginya 100 kebajikan, dan membunuhnya dengan dua kali pukulan ditulis baginya kebajikan kurang dari yang pertama, dan membunuhnya dengan tiga kali pukulan, kebajikannya kurang dari yang kedua.” Riwayat Muslim.
 
Means dapat pahala lah kan...tapi rasanya me tak mampu  membunuhnya,  bukan kasihan tapi geli geleman..errr..


3 comments:

mizzkechique said...

hahaha..sy pun geli gak kak!!! mencik beliau..

Dee Z said...

menggeletek bila jatuh kat badan... boleh pulak trsangkut kt baju nih..;))

Norma NML said...

Hahaha..tau tak per...kesimpulannya pompuan mmg geli ngan cicak kut..:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...