Thursday, July 26, 2012

Sedihnyer...Apa Nak Jadi..... (⌣́_⌣̀)

 
 
Salam pagi Khamis..as usual bila sampai ofis pagi2 me dah ngadap tenet. Haa....mesti korang ingat nak ngadap fb kan ? Tak ok...itu selingan. 1st thing yg me akan buat ialah baca paper ...Harian Metro online..Bukan ape, nak jgk tahu perkembangan semasa dan terkini yg berlaku disekeliling kita.

Dah ler sedih campur bengang bila baca berita utama, baby pecah usus didera teman lelaki ibunya. Astaghfirullahaladzim..kenapalah manusia semakin zalim.
 
Pastu masuk pulak bab berita setempat..satu berita yg menarik. Dunia akhir zaman..nyawa manusia seperti nyawa ayam agaknya. Yg menyedihkan bila ianya terjadi hanya sebab cinta, kut buat mcm tu sebab cintakan Allah untung jugak..sekurang2nya dapat pahala fisabilillah..Hmm ape nak jadi..sungguh mengejutkan bila baca news tu. Remaja lelaki baru berusia 15 tahun sanggup menikam bekas teman wanita sebab cemburu.
 
Ya Allah Ya Tuhanku...Engkau jauhilah generasiku dari terjerumus ke jalan syaitan..lindungilah mereka dari segala kejahatan dan kemungkaran...kuatkan iman mereka....Amin Ya Rabbal Alamin..

2 comments:

Dee Z said...

Doakan semoga generasi anak2 kita tidak menjadi sekejam itu... menunggu kebangkitan Islam...

Norma NML said...

@Dee Z:-)..mudah2an..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...