Saturday, June 15, 2013

Kesiannya anak kucing tu



Mood kebosanan...well..hari ni kan sabtu...keje tak banyak coz 'customer' me memang tak keje. So sambil tu me tulis la entry ni. Actually kejadian ni hari khamis yg lepas. Lepas berbuka puasa, kami  berhenti solat maghrib di surau yang berdekatan.

Lepas solat, tiba2 MLP meluru ke arah me, "ummi , Iqi jumpa ank kucing..dah nak mati, hidung mulut dia berdarah". Erghh...nak pi tengok ke tak...bukan apa, me ni bila bab darah seghiau dibuatnya...en hubby pun sama...tapi kuatkan hati pegi tengok. Ya Allah...tak sampai hati. Nak nangis pun ada. Lastly me suruh MLP renjiskan sedikit air .Pastu dia alihkan ketepi takut nanti terpijak dek jemaah yang keluar masuk coz ank kucing tu betul2 di laluan pejalan kaki . Tak tahu apa nasibnya lepas tu. Nak ambik tak berani...sebab dah nazak sangat. 

Saje letak pic kitten tu kecik..sedih tengok muka dia penuh darah...kena pijak ke dia??
Hanya  mampu berdoa, kalau betul umur dia pjg semoga cepat sembuh. Kalau memang umurnya tak pjg, biar Allah cepat2 ambil nyawanya...zalim ke ?? Macam zalim bunyinya tapi me tak sampai hati tengok dia menderita macam tu.  


Alhamdulillah...nasib baik anak ummi berani..semoga Allah melindunginya.


2 comments:

Kesuma Angsana said...

siannyer even KA penakut kucing sikit sebenarnyer

Norma NML said...

@Kesuma Angsanahmm..sama la..nak2 kalau yang suka gesel2 dan terkam tu..:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...