Friday, August 23, 2013

Eh..Kenapa zalim sangat ☞



Kisah malam tadi... malam baru sampai rumah, iftar kat luar coz tiba2 teringin nak makan sotong masak sambal . Bukan la malas nak masak tapi bahan mentahnya tak dek macamana nak masak. So dalam kereta suarakanlah isi hati tu..ala2 mengidam la konon. Baik hati pula en hubby bagi green light..biasanya dia bising2 dulu..almaklumlah bini dia ni kan pesakit ekzema.. Thx dling..I know u care..

Back to n3...sampai depan rumah ternampak seekor anak kucing..diam..badannya macam basah..kena siram air ke ??? Atau kesakitan ke dia ?? Tiba2 Naqiuddin " ummi, itu kan kucing semalam..kucing yg jiran depan kita campak tu kan ?...Laaa..ye la..baru me teringat..malam sblum tu..kucing tu di tolak dan dicampak dari rumah ke tangga bawah. Astaghfirullah hal azim.. kesian..sampai hati..

Yerrr..kucing tu binatang takde akal tapi ia tahu rasa sakit..kot ye pun itu kucing liar carry la ia baik2 tak boleh ke?? Manusia!!!...awak tu dikurniakan akal dan fikiran...malu la dgn binatang tu..fikir tak satu hari nanti ada haripembalasan. Ya Allah..ampunilah dosa jiranku itu..semoga dia sedar dan tdk mengulangi perbuatannya .



Dalam sebuah hadis diriwayatkan drp Abdullah r.a Rasulullah s.a.w bersabda
" seorg wanita diseksa pada hari Kiamat lantaran dia mengurung seekor kucing sehingga mati, kerana itu Allah s.w.t memasukkan dia ke dlm neraka. Ini kerana kucing itu dikurung tanpa diberi makan dan minum dan tdk pula dilepaskannya supaya ia dpt menangkap serangga2 yg terdapat dibumi"

Kesian..nak pelihara..tak berani coz kami kdg2 mlm baru sampai rumah. Lastly en hubby suh sediakan makanan tuk kitty tu.Me goreng ikan bilis digaul dgn nasi n sediakan susu. Dengan berat hati en hubby bawa kucing tu  ke kaki lima dekat dengan tong sampah..bukan apa dgn harapan ia dpt cari makanan kat situ nanti..ataupun nasib baik ada yg sanggup ambil..hopefully...sorry kitty coz x dpt nak jaga awak yer..:(


p/s : mudah2an Allah melindungi kitty tu.


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...