Monday, December 2, 2013

Apa Nama Serangga Ni..



Pagi2 me dok meng'google' kat internet...siap upload pic & search by image lagi...Tup2 terjumpa la kat sini. Itupun pun Indonesia punya blog kot. Tapi betul ke itu namanya. 'Hitler'...hehe.Pastu cari lagi jumpa la kat sini tapi warnanya x sama. Namanya Large Milkweed Bug. Tapi kat tempat kita apa namanya??

Pic yg kecik tu Malaysia
Pic yg besar tu oversea punya version kot...;-)

Eh, korang jgn la slh fhm...bukannya me nak buat n3 18sx ker..tapi seriously sampai skrg me tak tahu apa nama serangga ni yg sebenar2nya. Dulu2..masa kt kg la...me pernah nampak serangga ni kat pokok kekabu...tapi mcm bermusim pun ada..kdg2 ada..byk pulak tu..kdg2 langsung takde.

Cer tengok pics kat bwh ni..yg ni me snap kat atas pokok bendi MIL kat kg semalam...pastu Naqiuddin siap ckp lagi.."ummi, banyaknya serangga ni yg kembar"*me siap upload kt fb wall lagi..teringat pula pasal lipas dulu tu...haha. Nanti la...need to ask his abah to explain the real thing..hehe..


Agaknya skrg musim dorang mengawan & pregnant kot..erghh..
Lama2 tengok geli la pulak
Pic ni yg me google version oversea.:-)



4 comments:

AziE said...

Tak tahu la apa namanya

Norma NML said...

@AziETu la..dok tya member2..dorang pun x tahu..

~~AzaLea~~ said...

Assalamualaikum kak.. Salam kenal..

Gelinya tengok menatang tu.. bile sikit ok lg... bile banyak dh mcm ape jer.. hehehehe

Norma NML said...

@~~AzaLea~~wslm..hehe betol3..akak pun sama..erghh...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...