Wednesday, February 19, 2014

♂ Jodoh Pertemuan ♀



Since tgahari semalam sibuk dok cerita pasal kes perceraian Erra Fazira dgn Engku Emran. Pagi tadi me tgok newspapers...blogs...fb most of that dok tulis n tweet psl news tu.
25 .10.2007..saat mereka sah bergelar suami isteri
Pic : Google
Bersama cahaya mata mereka Engku Aleesya
Betapa bahagianya mereka masa ni kan
Pic : Google

Mereka disah kan bercerai
semalam 18.2.2014
Pic : Google
Engku Aleesya yg sgt comel dan pintar
Semoga menjadi ank yg solehah
Pic : Google
Hmm...entah la...kdg2 pelik dgn sikap manusia, terlalu taksub dgn kehidupan artis tu satu hal...kalau boleh luar dlm nak tahu. Bila ada je berita yg tak elok ttg dorang...contohnya pasal kes cerai berai, ada la yang pandai pula buat andaian sendiri...mcm2 dialog yg dicipta.

Kesian....me bukan kesian kat artis tu sbb dia sendiri boleh terima dan redha dgn jodoh mereka setakat itu saja. Tapi me kesian sgt dgn manusia yg suka buat andaian sendiri. Cerita tohmohan yg entah betul ke tidak. Ingat...andaian kita sekiranya tak betul dan jadi fitnah. Bila fitnah tu faham2 la ye. Dah tu kena jumpa org tu minta maaf..kot jumpa la kan.

Why not bila dah jadi camtu kita doakan yag baik2 untuk dorang. InsyaAllah mungkin masing2 akan jumpa jodoh yg lagi baik. Lagipun kita tak tahu kehidupan dan masa depan nanti camne kan, hmm krg ada yg cakap.."aku ok aje, keluarga aku bahagia" "eh suami/isteri aku setia, kami tak pernah gaduh", "alah..artis memang gitu". Ingat ye mereka artis dimata kita tapi tetap makhluk Allah yg sama. Perancangan ditgn kita...tapi jodoh pertemuan...ajal dan maut adalah ketentuanNya.Remember,  Allah is the best Planner.

 Jangan bangga diri dgn kebahagiaan apa yg kita ada sekarang.
Yang penting perlunya sentiasa berdoa...meminta pada Dia supaya kita tdk lalai dan  lupa padaNya..semoga hidup kita sentiasa diberkati, dijauhi dari perkara yg tdk baik dan dikurniakan kehidupan yg bahagia dunia akhirat. InsyaAllah.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...