Sunday, March 9, 2014

⊙︿⊙ MH370....Teruskan Berdoa....⊙︿⊙



MH370
Sumber : Google
Sampai skrg tiada tanda di manakah hilangnya Pesawat MH370 yg tdk dpt dikesan sjk 2.40am smlm.berbagai spekulasi serta kbr angin..tak kurang juga andaian2 negatif.

Di sahkan 2 drpnya menggunakan passport palsu yg dipercayai
hilang di Thailand
Dlm keadaan mcm ni tak perlu nak cari slh siapa ...hormatilah keluarga mangsa .Cuba selami perasaan mereka...just imagine if we are in their shoes...trauma yg mereka alami hanya Allah yg tahu..sedih bila me tengok dan baca setiap mesej..kata2 dan harapan ahli keluarga mangsa..Allahuakhbar..

Apakata kita sama2 berdoa supaya MH370 dan para penumpang selamat kembali. Andai kata berita buruk yg kita terima kita doakan supaya ianya ditemui..Please stop make a nonsence rumours till we get the correct news.


Petikan kata-kata seorg kawan..

" Bukan salah MAS..bukan salah pilot..bukan salah sesiapa. Bila Allah kata 'kunfayakun' maka terjadilah"



So kita sebagai org Islam sama2 kita lakukan solat hajat semoga pesawat tersebut ditemui segera dlm keadaan apa sekalipun..



p/s : sakit hati dgn manusia yg kaitkan kejadian ni dgn politik & perkauman.

6 comments:

farhana mohamad said...

stop spreading rumours.
kak, paling sakit hati bila kejadian ni dikaitkn dengan politik & perkauman. should respect d family members

#PrayForMH370

"the main focus is to find the missing aircraft"

Norma NML said...

@farhana mohamadBetul tu Ana..geram betul dgn that guy..x syg mulut..semoga Allah memberi hidayah kat dia..

Sheila Salim said...

Assalamualaikum. semoga dipermudahkan urusan pencarian mh370. in shaa Allah ~~~

Norma NML said...

@Sheila Salimwslm..itu doa kita semua skrg Sheila..semoga semuanya dipermudahkan..InsyaAllah..

khamsiyah mansur said...

Salam.. saya pun sedih sgt dgn berita kehilangan MH370. Wlupun mangsa bkn ahli keluarga saya, tapi sebagai seorang manusia biasa, sebagai ibu, anak, & isteri, saya dapat rasa kesedihan ahli keluarga mangsa. Bertambah sedih bila baca komen2 org yg bercakap tak pakai akal. Dalam tengah melayan perasaan, saya tertulis mcm ni,

MH 370,
Kehilanganmu sungguh misteri,
Berita mengenaimu tersebar di sana- sini,
Mencarimu hari berganti hari,
Menunggu kepulanganmu sangat berarti,
Pulanglah MH370 kami masih setia menanti,
Walaupun antara Hidup dan Mati..

Mudah2an MH370 cepat ditemui..

Norma NML said...

Betul tu Khamsiyah, itu lah jadinya bila manusia ada akal tapi tak digunakan utk berfikir...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...