Sunday, March 16, 2014

Tragedi FMFA 2014..Mana Silapnya ??



Sesungguhnya me rasa sedih dan terkilan, disaat negara kita berdepan dgn masalah jerebu dan kemarau...disaat rakyat Malaysia malah seluruh dunia masih bersedih dengan kehilangan MH370 tanpa jejak. Disaat seluruh umat Islam sibuk berdoa dan melakukan solat hajat supaya MH370 ditemui..

Tiba2 malam tadi me terbaca update dr kawan psl tragedi kat satu festival. At first ingatkan konsert biasa2 je rupanya it quite big concert...Future Music Festival Asia 2014..Tiga malam berturut2 pulak tu. Frankly to say, ini 1st time me dengar dan tahu wujudnya festival yang gah mcm ni...jakun kan..haha..if bab mcm ni jakun pun jakun la..;-)
Tengok pic tengkorak tu pun dah seram..errkk..
Tak puas hati, me mula mencari kat internet...yahoo news..hmm rupa2nya konsert tu dah hari yg ke 3...menurut sumber, mangsa meninggal disebabkan pengambilan dadah methamphetamine. Apa yg buat me rasa terkilan sgt, 4 orang drp 6 mangsa yang meninggal adalah org Melayu..Islam...masih muda dan mentah lagi...sedihnya bila me amati pics yg kengkawan share kat fb dorang, cara berpakaian..pergaulan dan tindak tanduk ...Allahuakbar...me jadi semakin takut..nauzubillah himinzalik..semoga anak bujang me..anak2 kita semua dijauhi dari segala godaan syaitan dan tidak lalai dgn nikmat dunia. 

Dimanakah silapnya??...salah siapa ?? kenapa boleh terjadi ?? Semua jawapan ada ditgn masing2 yang terlibat...penganjur ? yg meluluskan ? mereka yg menghadirinya ? Yang tu me tak nak sentuh...Nanti salah cakap..salah tulis ada yg tak puas hati...Apa yang me harap sama2 la kita ambil iktibar atas setiap kejadian dan peristiwa yg berlaku lately. Adakah ini ujian atau balasan Allah...Hanya DIA yang Maha Mengetahui.

p/s : Me x nak share pics mangsa2 sbb tak nak aibkan mangsa & family lagipun kat magizine & fb dh mcm2 pics keluar...sbb bukan itu niat me..just wanna share what i feel bout this & as a lesson for all..Tapi sedih sebab penganjurnya asalah org Islam..org Islam ...

18 comments:

Nurzakiah Hanum said...

selamat pagi

Norma NML said...

@Nurzakiah HanumG. Morning Anum..:-)

MizzTina said...

satu je nk ckp..sgt memalukan.. islam hanya pd nama..

Norma NML said...

@MizzTinaBetul tu Tinn..tapi dorang ni bila kita ckp mcm tu ada je jwpnya..kita negara Islam tapi menganjurkan konsert disko.Seriously so embarrassing..:(

Hanis Azla said...

As-salam norma..

sedih sgt dgn apa yg belaku... lebih menyedihkan bila mangsanya adalah anak melayu kita.. semoga perkara yang sama tidak lagi berulang..

Norma NML said...

@Hanis AzlaTu la yg sedih sgt..:(

*∽ IZAN ∽* said...

salam kak... sama la kiter. terkilan sangat baca kisah tu.. tak percaya pun ada.... itulah dugaan dan pancaroba anak2 remaja zaman sekarang apatah lagi kita sebagai ibu bapa yg nak mendidik dan membimbing mereka. moga kita dan ahli keluarga kita semua sentiasa diberi hidayah adn perlindungan dr terjebak dengan perkara2 macam ni....aminnn

Norma NML said...

@*∽ IZAN ∽*aamiin...semoga anak2 kita dijauhi dr semua tu Izan..InsyaAllah...

lieyalatif said...

yang pasti kejadian tu mmg memalukan negara..sape laa yg luluskan permit semua tu....adoiiiii...tgk pic2 anak muda yg pergi mmg teruk2...seksi nauzubillah....aduh...malu betul sbb ramai jugak yg melayu dan islam...

Norma NML said...

@lieyalatifBetul tu Lieya..persoalannya mcmana boleh lulus??..even dorang ckp dadah tak dibenarkan..how about cara berpakaian..kalau nak juga buat..pls buat syarat not for muslim..

lizz said...

Ya aalah sedih sangat atas apa yang berlaku...dalam negara kehilangan mh370 aderpulak konsert gini..alahai...memang memalukan...

ZalinZalina said...

Memang sedih kan Norma..kalau takde yang meninggal, kita pun tak tahu ada konsert macam tu...

rostina76 said...

mmg terkejut, geram, sedih & marah bercampur baur dgn insiden ni. mmg ALLAH nak tunjuk apa yg mereka nak sembunyikan tu. pepepun semoga kita semua & anak cucu cicit keturunan kita terhindar dr maksiat & fitnah akhir zaman ni

Norma NML said...

@ZalinZalinaKan Kak Ina...igtkan ada disko je..konsert disko pun ada ghupanye..

Norma NML said...

@lizzLizz..yg x fhm tu knp boleh 'lepas'..

lieyalatif said...

malu dgn kejadian ni....mangsa ade plak melayu dan islam..sedeynye meninggal sebab dadah dan alkohol....

ya Allah moga2 keturunan kite terpeliharan iman dan hatinye....amin...

Ct Annallyssa said...

semua kejadian yang erlaku ada hikmahnya kannn...tq...sudi singgah blog saya..... salam perkenalan...

Norma NML said...

@Ct AnnallyssaBetul tu CT..semua tu ujian dan ada hikmah yg kita tak tahu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...