Wednesday, July 9, 2014

GIVEAWAY MEMORIA AIDILFITRI



Sila klik Banner Untuk Join :-)
Pengalaman Raya yang paling best...Ada yang suka ada yang duka..Saat Raya yang paling best tentulah di zaman kanak-kanak. Dengan adik beradik yang ramai.. pakaian adik-beradik perempuan yg pastinya sedondon. Yang lelaki kasut pula mesti kasut putih. Kasut sekolah tuuu..sebabnya ?? Ye la..bila lepas Raya kasut tu boleh abang2 jadikan kasut sekolah. Berjalan ramai2 ronda kampung ..dapat 20 sen satu rumah pun jadi lah. Itupun dah cukup untuk kami berangan nak beli itu ini..hehe kelakar jer..duit 20 sen nak beli rumah besar mcm anak patung kertas tu..tak logik kan ...well... itulah dunia kanak-kanak .

Tapi dalam seronok meronda yang tak tahannya boleh ada yang main meriam buluh...me ni mmg takut dgn meriam buluh even mercun pun sampai sekarang me takut... sekali berdentum tak cukup tanah me lari. Nak dijadikan cerita...sebab meriam buluh itulah juga me masuk dalam parit dgn baju Raya...terus duit Raya entah ke mana baju Raya pun kotor..balik rumah nangis sebab duit semua tenggelam dalam parit..Nasiblah airnya cetek kalau tak dgn me sekali turut tenggelam :-). Apapun semua tu kenangan..kenangan yang memang terpahat sampai bila2 sebabnya kat situlah keakraban dan nilai kasih syg terpancar...abg2 jadi berani dan dgn selambanya pergi sergah org yg main mercun tu...

Itulah antara kenangan suka duka bila Syawal menjelma...terlalu banyak kenangan lebih2 lagi dgn adik beradik yg seramai 10 org..macam2 kerenah..tapi chek dan arwah ayah tetap melayan kehendak kami..Kata mereka setahun sekali aje yang mampu..♥♥T.Kasih buat kalian berdua ♥♥

p/s : Buat arwah ayah kenangan bersama ayah tak pernah Ma lupa..al fatihah..


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...