Wednesday, September 17, 2014

Cabaran 30 Hari ~ Day 17 ~ 5 Perkara Yang Me Rindukan..



Straight to the entry untuk cabaran hari  ke 17...

5 Perkara Yang Sangat Me Rindukan..Apa saja

~ Rindukan en hubby boleh??..bolehkan..walaupun masa berpisah hanya 10 jam sehari je pun ..tapi tak salah kalau rindu suami sendiri kot..hehe

~ Rindukan arwah ayah..me antara anak yg manja dgn arwah ayah semasa kecil..pastu Naqiuddin pula menjadi ganti tempat arwah mencurah kasih syg selain cucu2 yg lain..setiap gerak geri..diam senyum arwah ayah..setiap tutur kata dan pesanan..Ya Allah hanya Engkau yg mengetahui betapa me rindu sgt Ayah..hanya doa & ayat suci Al Quran yg mampu Ma hadiahkan..semoga ayah sentiasa tenang di sana ..
Gambar terakhir semasa hayat arwah ayah tetap dalam hp me..tiba2 airmata bergenang..:'(...malunya.

~ Rindu saat me melahirkan ....teringin merasai semula kenangan itu..detik2 indah ingin bersalin walaupun kesakitan yang teramat...walaupun diuji dgn kelahiran Naqiuddin yg terbelit tali pusatnya kat leher...tapi me bersyukur apabila melihat dia membesar dgn sihat. Subhanallah...tiada yang lebih berkuasa selain dari Mu.

~ Kenangan bersama adik beradik..bermain...bergaduh...berebut...tetap jadi ingatan yang sangat manis...Alhamdulillah bak kata pepatah..air dicincang takkan putus...selisih faham..selisih pendapat kami tetap bersama. Terima kasih chek & arwah ayah kerana mendidik kami erti kasih syg & persaudaraan.

~ Kenangan zaman persekolahan ..bersama kawan2...aku kawan kau..kau kawan dia....aku tak nak kawan dia..kau x boleh kawan dia..hehe..lucu jer bila ingat kembali zaman persekolahan..macam2 ragam...now  masing2 dah dewasa..alhamdulillah masih dpt berhubung dgn mereka walaupun masing2 sudah mempunyai keluarga dan haluan berbeza...






p/s : Roda hidup sentiasa berputar...semoga Allah sentiasa dlm ingatan kita tak kira diwaktu susah mahupun senang..

4 comments:

Anizz Annisa said...

kenangan dulu yg akan buat kita rase rindu sgt kan...

Yan Ty said...

Setuju!

Setiap perjalanan hidup yang dilalui pasti ada sesuatu yang akan dirindui.

I admit that!!

Norma NML said...

@Anizz AnnisaSgt rindu especially org yg kta syg..

Norma NML said...

@Yan Ty:-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...