Saturday, September 6, 2014

Singgah di Terengganu..



Episod buang ke belakang' tak habis2 lagi..alaa..yang balik Kelantan hari tu..lepas kami gerak dari UMK terus bertolak 'balik'...ikutkan plan asal nak singgah bermalam rumah Ayah Ngah{adik MIL} di KT ...mula2 macam tak jadi sebab Mak macam tak larat sgt...dok main jadi tak jadi...lepas tu atas persetujuan mak & semua kami singgah, takut nanti Ayah Ngah tertunggu pula..bermalam kat sana semalaman. Otw sempat kami singgah di Pantai Penarik pekena keropok lekor dan seafood goreng tepung..nyum2..

Ikan tinggal sekor baru igt nk snap..yg lain dah selamat..
coconut shake yg sgt sedap..
Sampai dah lewat petang...ingatkan sempat nak memborong keropok lekor handmade yg memang terkenal sedap kat situ tp takde rezeki kami..dah banyak tempat Ayah Ngah bawa kami..semuanya dah habis..for info kat situ adalah perkampungan nelayan ...yg seronoknya sejak Ayah Ngah & Mak Ngah dok kg*both of them adalah pesara polis, setiap kali singgah situ dpt makan ikan fresh...keropok lekor yg kaw2 rasa ikannya..bestnya bila rumah dekat dgn pantai...I love beach..eh tiba2 pulak..;-)

Esoknya pagi2 dah gerak balik..otw sempat singgah lepak kejap kat Rantau Abang..ambik angin pantai ..pastu lunch kat Warung Aziz Sata...

Tiba2 pula muncul org berbaju oren kat ats tu..
Pastu rehat kejap kat Temerloh, rumah BIL...almost 6pm baru bertolak ke KL. Alhamdulillah pukul 9.30pm kami sampai..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...