Thursday, October 16, 2014

Hari Makanan Sedunia 2014



Pagi tadi terdengar DJ Hot fm dok sebut pasal Hari Makanan Sedunia..Seriously...before ni me tak pernah dengar pasal Hari Makanan Sedunia..kalau Hari Kanak2 Sedunia, Hari Jururawat Sedunia ke pernah juga me dengar..hehe..tiba2 terasa jakun pulak. Hmm..rupa2nya HMS disambut pada 16 Okt setiap tahun..Nak tahu detail sila klik SINI ye.


“Feeding the world, caring for the earth”
Theme of WFD 2014
Tujuan HMS bukanlah untuk kita untuk menikmati makanan sebanyak-banyaknya ye tetapi lebih kepada kesedaran untuk mereka yang terlibat dalam krisis kekurangan makanan juga membasmi dan mengatasi masalah kelaparan dikalangan negara2 miskin.

Mereka yg memerlukan


Sesungguhnya kita rakyat Malaysia bertuah kerana tidak menghadapi krisis kekurangan makanan..Alhamdulillah semoga kita bersyukur dgn nikmat yang Allah berikan. Semoga kita tidak lalai dan leka. Bantulah mereka yang memerlukan semampu yang kita boleh..yang pentang ikhlas dan lillahi taala..


p/s : Breakfast pagi ni homemade nasi goreng..alhamdulillah.. ◕‿◕

12 comments:

CT Humairah said...

ooowh gitu.. CT pun baru tahu ^^ tapi ingatkan hari untuk makan puas puas kekeke rupanya nak kasi kesedaran. tapi kat malaysia ni ada aja yang tidak mampu. huuurm.. bersyukurlah kita dengan rezeki yang Allab limpahkan..

Nurzakiah Hanum said...

anum x sempat nak makan
masuk lambat hari ini :(

lieyalatif said...

tu laa lieya selama ni pun tak tau...dengar hotfm baru tau tadi.... ade juga hari makanan sedunia kan....

harap2 kite jgn laa membazir makanan dan sentiasa la bersyukur nikmat yg Allah berikan pada kite....

Norma NML said...

@CT HumairahHehe..akak pun igt cmtu jgk..alhamdulillah..semoga Allah sentiasa murahkan rezeki kita..yg penting kita bykkan bersedekah.:-)

Norma NML said...

@Nurzakiah HanumAmboi Anum..cik abe outstation ek..;-)

Norma NML said...

@lieyalatifKan Lieya..syukur sgt masih dimurahkan rezeki..skrg ni dah train anak dr awal jgn membazir..

Iqlima Azmi said...

Hari Makan pun ada? Waa, saya suka makan. Bila gemuk, bising. Haha. ;D

TengkuButang said...

ho.. terlupa nak buat entri ni, tadi memang teringat nak buat entri hari makanan sedunia tu.. terdengar kat radio hot fm siang tadi..

Khadeejah Hasmad said...

Oooo gitu. Ingat kan Hari Makanan kena banyak makan :P

Bersyukur lah kita sentiasa cukup makan, alhamdulillah :D

siti alfakhishah aman said...

hehe.. mcm kena pulak dengan entry kite semalam.. tak tahu pulak ade hari makan sedunia..

hope kita tak membazir la kan dengan pelbagai makanan..

Nurashikin ZA a.k.a NAZECK said...

Kita ni dah terlebih makan sampai macam-macam penyakit hinggap.
Zaman berteknologi bukan makin sihat tapi makin ramai yang sakit.
Salah siapa?

Norma NML said...

@Nurashikin ZA a.k.a NAZECKtu la..slh sendiri kot..kdg2 makan ikut nafsu...hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...