Tuesday, March 24, 2015

Air Ooo Air...



Dari Jumaat lepas sampai pagi tadi takde tanda2 nak ada air...sabar je la wahai hati bila call Syabas katanya Isnin dah ada air...ok..me faham kalau bekalan air tu takde sebab pencemaran bagai tapi macam tak logiknya..Taman berdekatan dgn rumah...kat perumahan bawah ada air..kat perumahan atas pun ok je...yg peliknya perumahan kami yg tengah2 ni takde air sedangkan kami berkongsi loji air yang sama..entah lepas dibagi pula alasan saluran pulak tak sama ye...

Memang sangat menguji kesabaran..alhamdulillah kami bertiga je, so air tangki masih ada tapi tak boleh memasak..tak boleh mendobi..cukup untuk mandi dan kegunaan asas..Selama 4 hari memang kedai makan kat Bangi ni kami jadi dapur kami...Cempaka Rimba, Restoran Amir, Warung@Bangi, Restoran Kelisa...itu  antara yg me ingat...baru 4 hari dah muak weyy...

Macam2 cerita yg me dengar..mainan politik la..agenda la...apapun reasonnya lantak le..yang penting jangan jadikan kami bahan...memanglah pihak berwajib hantar air..tahu tak susahnya..sedih tengok makcik tua merungut takde air..sakit pinggang tak larat nak angkut air bagai...kalau setakat 2 hari ok lagi..ini tak direct 5 hari...




p/s....kalau hari ni takde air lagi jawapnya kami kena bertandang ke rumah kakak le..

3 comments:

Nurzakiah Hanum said...

la ye ke susah kan

misz sheyla said...

susah tau bile xde air...nk angkut bagai...politik punye hal kite pulak jadi mangsa yekkk

CikLily Putih said...

ya allah tak de air... saba ek..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...