Wednesday, May 27, 2015

Lai Chee Kang..



Dah hampir seminggu batuk2 masih tak hilang...alhamdulillah takde pula demam & selsema...cuma tak tahan tekak nak menelan makanan punya la perit.

5 hari batuk cuba bertahan...say no to cough medicine @ syrup...makan habattus sawda dan perahan jus limau dgn madu je tapi still tak ok..lastly terpaksa ambik juga ubat batuk..itu pun ambil sekali masa nak tido je...Kata orang Lai Chee Kang ni boleh sejukkan dalaman badan...tapi ada  yg cakap batuk tu sejuk kat dalam...mana satu yg betul pun me tak sure

Lai Chee Kang yg me nak cerita ni memang akan jadi salah satu pilihan minuman me bila rasa tak sihat badan...Tapi jangan la yg ada ais..order yg panas @ suam
I like :)

Me suka minum LCH kat Cempaka Rimba PKNS BBB...rasanya tak berapa manis & just nice for me...isi jangan cakap la ..memang banyak...ada kacang, biji selasih, agar2 merah hijau, cincau, ada buah longan kering yang banyak..tapi yg me perasan..bahan yang memang 'wajib' tu ada mcm takde je...kembang semangkuk tuu..yg boleh mengurangkan kepanasan haba dalam badan..lagi satu fungus pun takde. 

4 comments:

Nurzakiah Hanum said...

sedap pekena bila cuaca panas2

Amanda Suria said...

Uish..bagai terasa2 di tekak ha....sejuk je lalu kan....

Norma NML said...

@Nurzakiah HanumBetul tu Anum

Norma NML said...

@Amanda SuriaSA..betul tu..nak pula dlm tu mcm2 ada..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...