Saturday, August 15, 2015

Nasi Kerabu Kuning

Assalamualaikum wbt...

Alhamdulillah walaupun dah masuk penghujung Syawal, semalam Allah berikan kekuatan pada kami untuk habiskan puasa 6...bukan riak atau nak menunjuk..itu jauh sekali*karang ada cakap tak pyh nak gembar gembur kot...tapi syukur sgt sbb masuk waktu Asar semalam kepala dah lain macam, rasa sakit & mual..satu lagi risau kot sampai masa ABC...

En hubby pula before ni demam berterusan sampai 4 hari berturut-turut ambik darah...badan jadi lemah...dia macam dah risau tak boleh buat P6..tapi kalau Allah nak beri semuanya boleh jadi...alhamdulillah dia buat berterusan selama 6 hari walaupun diuji lagi sbb kena muscle injured*member tempat kerja bergurau la konon..kata org Klate ggurau bewok..kesian dia menahan sakit...bertahan dgn makan ubat tahan sakit & balm yg doktor bagi...

Semalam balik half day..sempat masakkan Nasi Kerabu Kuning...resepinya sama saja dgn mana2 Nasi kerabu Biru..cumanya tukar pewarna kuning je..

1st time buat Nasi kerabu Kuning :)
Sempat juga buat Solok Lada, Ikan Goreng Tepung,  Ayam Goreng & Bubu Jagung...Tapi yg kurangnya kerabu tu takde bunga kantan...2 3 kedai me masuk, tanya jer bunga kantan semua ckp tak ambik sebab mahal sgt..hmm..since dah plan & seisi rumah memang nak makan nasi kerabu juga belasah je la tanpa bunga kantan...^◕‿◕^



3 comments:

MizzTina said...

alhamdulillah, selesai puasa 6 kak ma.. kak, tq utk nasi tu...sedap.. nk mkn byk tkt org lain xmerasa td..

lieyalatif said...

wow lengkap sepinggan nasi kerabu...lieya selalu mkn yg biru ajek...tapi tu laa ari tu kawan mmg org klate buat versi kuning...meriah jek tgk pinggan...lawo plak tgk nasi kaler kuning hehehehehe

NzA said...

sedapnya...nyum..nyum..nyum.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...