Friday, September 11, 2015

Isi Ruang Kosong Itu....

Assalamualaikum wbt.....

Sekadar berkongsi artikel yang me rasa sangat berguna....mudah dan senang tetapi ganjarannya sangat besar...kat mana2 pun kita boleh buat sebenarnya...kecuali dalam toilet...Perkongsian oleh  Dr Abdul Aziz Al-Sadhan

KENAPA KAMU DIAM
Kenapa kamu diam? 
Apabila kamu di dalam kereta, 
atau berjalan-jalan, 
atau berada di pasar, 
atau ketika di pejabat 
atau di mana-mana sahaja.
Kenapa kamu diam? 
Sedangkan setiap detik daripada umur kamu itu dihisab oleh Allah.
Ucaplah Istighfar, bacalah Al-Quran. 
Jika kamu tidak hafal, 
maka bacalah dan ulanglah Al-Fatihah seribu 
atau dua ribu kali nescaya ia takkan memudharatkanmu bahkan ia memberi manfaat.
Kenapa kamu diam? 
Beristighfarlah, bertahlillah (sebut لا ٳله ٳلا الله). 
Bila kamu berhenti di lampu isyarat sambil menanti lampu hijau, 
kenapa kamu diam? 
Beristighfarlah, Bacalah, Ulanglah...

ﺃَﺳْﺘَﻐْﻔِﺮُ ﺍﻟﻠَّــﻪَ ﺍﻟْﻌَﻈِﻴــﻢَ

Mudahkan ??...tetapi tanpa kita sedar yang mudah itulah yg selalu kita abaikan...Allah dah bagi yang senang tapi kita manusia yg lemah ni kdg2 terlalai...me pun dalam proses nak biasakan tu semua...tak malu me cakap, kdg2 segan dgn en hubby yg tak jemu bagi nasihat.."Quran kalau boleh kena baca hari2 , paling tidak baca surah al ikhlas 3 kali"...ye la, kdg kita sibuk (sbnrnya istilah sibuk tu mustahil, takkan takde ruang langsung kan)bukan tak baca langsung ok, cuma kdg tu selang 2 3 hari baru me sambung balik baca ...Ya Allah, lalainya hamba ini...Astaghfirullahal' adzim....InshaaAllah slowly cuba biasakan...

Sumber : Google
Krg ada yg ckp takde tasbih x leh zikir...nonono...zikir x semestinya ada tasbih ye ;)

Nak tahu lebih lanjut kelebihan istighfar, boleh baca link kat bawah ni..

http://ustaznaim.blogspot.my/2011/02/kenapa-istighfar.html

p/s : Jgn ada ruang kosong dlm diri kita, nanti hati fikir macam2..no good ok  -
♥☺Self motivated☺♥ 

1 comment:

adianiez AIDA said...

a great reminder ni.
kekadang kita x sedar kan.
tq...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...