Saturday, October 3, 2015

Dah le Jerebu..

Assalamualaikum wbt..

Semalam kerja....keluar je rumah bau asap teruk sangat...mata pun rasa pedih2. Disebabkan pagi so jerebu tu tak berapa nampak..petang balik kerja tu baru perasan jerebu makin teruk.
BBBangi...
Menuju ke Kajang..teruk kan ??
Yang buat me geram dan sakit hati ada pula manusia yg brainless buat pembakaran terbuka. Orang sibuk dok fikir cara nak kurangkan jerebu dia pula menambahkan lagi masalah...sabar je la..
Nampak tu..hitam kelam..ntah apa la yg dibakar..
Apapun semoga kita kuat dgn ujian Allah ni...sesungguhnya tiada upaya kita melainkan dgn izinNya..sama2 kita berdoa semoga semuanya cepat reda dan kembali ok..Kalau nak dibandingkan dgn mangsa2 di Riau lagi teruk..disebabkan ada pihak yg tak bertanggugjawab, orang awam jadi mangsa..
Bayi-Meninggal-Akibat-Asap-di-Jambi.jpg
Sumber google..
Kematian belum disahkan akibat jerebu ke tak..
Kalaulah benar, semoga ada pihak yang buka mata luas2...

1 comment:

Nieyl said...

salam pagi...
betul tu..mlm pun skrg nie nampak lagi asap² kat udara...
Ya Allah...cepat la berlalu jerebu nie....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...