Tuesday, October 27, 2015

Susah Sangat ke ??

Assalamualaikum wbt ....

Gambar kat bawah ni me snap kalau tak silap petang Jumaat lepas. Dalam keadaan orang ramai resah dengan jerebu masalah jerebu. Tapi alhamdulillah hari ni nampak reda sikit sebab petang semalam hujan lebat.

Tapi....kadang-kadang ada penyumbang lain yang tak mengikut peraturan...ada yang masih membuat pembakaran terbuka...dan yang paling banyak dan boleh nampak asap kat bawah ni...
Nampak x asap yang berkepul tu..ikutkan blkg bas2 tu
ada motosikal..lastly dia slow je n tertinggal kat blkg sbb tak sanggup
nak hidu asap yang tebal 
Bukan nak menuduh atau menuding jari...cuma ikutlah peraturan yang sepatutnya...apa salahnya kita masing2 mengambil bahagian untuk mengelakkan benda2 yang boleh mengganggu kesihatan orang ramai termasuk kita sendiri kan. 

Nak tahu salah satu cara nak kurangkan jerebu ???
Baca kat sini...salah satu penyumbangnya ada kat sini :)


6 comments:

Nurzakiah Hanum said...

ye la kan ikut peraturan la

Khai♥Rin : anies said...

benda2 mcm ada yg mmg jenis tuli wat dekkk je

FieDaN said...

hai... salam perkenalan ye.. ;)
nice blog.. =)
done follow..
follow me back... ^_^

Nao Mei said...

Tulah...biasa nak tunding jari.je..asap bas berkepul2..hahaha...tak ingat dunia kan..apa pun..redha je lah

eima said...

bas mengangkut warga asing tu mmg teruk pun kat area tmpt kami pun begitu la.... kadang tu berenti sesuka hati sampai ramai yg hampir eksiden

Dayana Bahar said...

tak peka pada persekitaran namanya

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...