Tuesday, March 15, 2016

Setelah 2 Minggu....

Assalamualaikum wbt...

Percubaan kami untuk memenuhi permintaan dia... nak cuba sebab nak tahu macamana perasaan kengkawan yang ibu bapa mereka tinggal jauh...so jrg2 dpt pi tengok anak2 kt sana. Mati kutu kami dibuatnya...serba tak kena...kalau org lain dok cakap ...best la boleh dating..berdua-duaan tapi bagi kami macam tak lengkap...en hubby lagi le..kalau nak pegi makan @ shopping complex ke, mana tempat yg anak bujang dia suka  memang dia akan elakkan...tak boleh katanya...nanti asyik teringat je..baru seminggu kot...

Untuk hilang bosan minggu lepas dengan kaki me yang bengkak tanpa tak tahu nape puncanya, pi ambik darah doktor cakap ok..bebas dari infection. So gigih berjalan ke Nilai 3...Alamanda..then pegi ioi City Mall...nak hilangkan bosan, konon nak tengok tapi tak jadi sbb tapi long queue...itulah padahnya bila pegi malam minggu tanpa plan.
Nampak tu...idok le koi nk beratur mcm tu..
So semalam macam biasa kami pegi sana, masakkan Nasi Impit Kuah Kacang & Rendang Ayam untuk dia...Happy tengok dia berselera makan...Pucat je muka, rupanya dah 2 3 hari dia kurang sihat...pesennya tak nak bagitahu ustaz yang dia tak sihat..sabar je la Ummi..Bila en hubby check rupanya naik Begok...patut la...tapi tak nak pi klinik risau takut mc, tak nak cuti takut ketinggalan katanya...Alahai anak..ummi ni risau...
Ini je yg sempat masak...yg penting dia suka..:)
Kebetulan ada ibu*ibu kpd pengetua madrasah kat situ, dia suruh pegi beli nila & cuka...malam nanti dia ajarkan si bujang kami camne nak sapu...petua org2 dulu kalau naik Begok kena sapu campuran nila+cuka untuk hilangkan bengkak.  Semoga tak memudaratkan & cepat sembuh...kalau tak okey jgk kena bwk pi klinik..

10 comments:

Kakzakie Purvit said...

Betullah tu kakak teringat dulu masa kakak kecik-kecik bila kena beguk memang allahyarhamah kakak sapu nila yg dicampur dgn cuka makan.

Moga dah beransur sembuh hendaknya..

Kakcik Nur said...

Semoga petua itu berkesan dan beguk itu akan segera surut. InsyaAllah...

nayfatimah rasyid said...

lama dah tak masak nasi himpit ngan kuah kacang -_-

dulu-dulu kiter pon wat cam gitu mase kecik kecik dulu

Mayang ABDUL RAZAK said...

Allah siannye kak.. masuk madrasah ke kak..... semoga hero akak cepat sembuh yer

Bunda_nora said...

Cuka dengan nila untuk sapu beguk.. teringat dulu2 .... rupa2nya sampai sekarang benda yang sama masih digunakan... mujarab lah tu..

Norma NML said...

@Kakzakie PurvitInshaaAllah mudh2an...

Norma NML said...

@Kakcik NurInshaaAllah tp semalam pegi beguk tu masih ada cuma kurang sikit bengkaknye Kakcik...maklum lah hrpkan dia sendiri yg sapu..kdg2 letak kdg x...:)

Norma NML said...

@nayfatimah rasyidTeringin sbb dh lama sgt x msk sendiri..hihi

Norma NML said...

@Mayang ABDUL RAZAKHaa...ishaaAllah.....aamiin...Tq Mayang

Norma NML said...

@Bunda_noraInshaaAllah akk..dgn izin Dia :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...